Witaj ! Anonimowy

Luzy na lewarku

Luzy na lewarku

Postprzez vezok » 17 mar 2015, o 16:17

Prosty lewarek skrzynia IV. Odkąd pamiętam ten lewarek latał po całym samochodzie. W polonezie widziałem że była na lewarku taka sprężyna która w miare trzymała go w pozycji, a gdzie to tutaj regulować żeby trzymał się normalnie?
poniżej film poglądowy
https://www.youtube.com/watch?v=DzkL8Wb ... e=youtu.be
>>125p 82' 1500<<
Avatar użytkownika
vezok
Forumowicz
 
Posty: 255
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:56
Lokalizacja: Brzesko

Re: Luzy na lewarku

Postprzez arnold » 17 mar 2015, o 16:44

Zużyte lementy mechanizmu wybierania biegów, musisz zejść pod auto i ktoś ruszając lewarkiem pokaże Ci na których elemntach masz luz.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4407
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Luzy na lewarku

Postprzez MateuszCOMPANY » 17 mar 2015, o 17:30

Cud że dajesz radę na tym wrzucać biegi.

Po pierwsze masz duży luz na drążku idącym do lewarka, wyrobione są na pewno plastikowe podkładki okalające wybierak i masz mocno poluzowane nakrętki na śrubie.
Rozbierz to wszystko, oceń stan plastikowych podkładek, śruba ma określony moment skręcenia, więc nawet jak skręcisz to wszystko na siłę a masz wyrobione te podkładki to luz nadal będzie występować. Podkładki możesz kupić nowe albo naprawić doraźnie obecne poprzez wycięcie np. z pudełka po maśle plastikowych nakładek i nabicie ich starte podkładki, warto dać trochę smaru w miejsce ruchu lewarka pomiędzy podkładkami, wszystko to skręcasz w miarę sztywno ale z wyczuciem abyś mógł machać lewarkiem i śrubę zamykasz dwiema nakrętkami które kontrujesz, gdyż na jednej zaraz ci się to wszystko rozkręci zpowrotem.

Druga sprawa to montaż podstawy wybieraka, totalna rzeźba która chodzi we wszystkie kierunki, masz chyba nawet rozwiercony otwór w tunelu, brakuje płyty ślepiącej, z resztą sam sobie porównaj jak powinno to wyglądać
Obrazek

Trzecia sprawa, jeśli masz luzy pionowe na lewarku to jest zmielona podkładka w podstawie, nie występuje ona jako element zamienny gdyż cały mechanizm jest znitowany. Alternatywnie można to roznitować i wbić odpowiedniej średnicy sprężynę w dołek podstawy.
Obrazek

Do roboty 8-)
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 648
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork

Re: Luzy na lewarku

Postprzez vezok » 17 mar 2015, o 18:07

Dzieki wielkie, w pionie nie ma luzow. Jak wroce do kraju to bede z tym walczyl ;)
>>125p 82' 1500<<
Avatar użytkownika
vezok
Forumowicz
 
Posty: 255
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:56
Lokalizacja: Brzesko

Re: Luzy na lewarku

Postprzez vezok » 19 mar 2015, o 17:47

Ok wszystko mniej więcej ogarniam ale jak to z tą podstawą wybieraka bo ciężko mi to porównać co i jak
ObrazekObrazekObrazekObrazek
>>125p 82' 1500<<
Avatar użytkownika
vezok
Forumowicz
 
Posty: 255
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:56
Lokalizacja: Brzesko

Re: Luzy na lewarku

Postprzez MateuszCOMPANY » 19 mar 2015, o 18:59

Wypieprz ten stelaż i zaspawaj otwór wdłg. powyższego wzoru.
Masz chyba tunel pod V biegową skrzynię, stąd ten duży otwór albo była to radosna twórczość poprzedniego właściciela
Avatar użytkownika
MateuszCOMPANY
Forumowicz
 
Posty: 648
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 21:12
Lokalizacja: Malbork


Powrót do UKŁAD NAPĘDOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość