Witaj ! Anonimowy

BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez Jaco » 25 cze 2013, o 18:48

Witam ;)

Problem jest tego typu że po zmianie podpory wału zaczęło strasznie głośno huczeć. Dzieje się tak przy prędkości od 60 do 90 km/h, nie ma znaczenia na jakim biegu. przy niższych lub wyższych prędkościach cisza. Stara podpora miała pękniętą gumę na całym obwodzie. Wał został złożony prawidłowo, przed demontażem zrobiono znaki. Został wymieniony także jeden krzyżak od strony mostu. Jaka przyczyna, krzywy wał ???
Avatar użytkownika
Jaco
Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 cze 2013, o 18:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez hubertm » 18 lip 2013, o 21:37

mam ten sam problem ?

kurde nie mam pojecia ja juz zwatpiłem dwa dni z tym walcze
Avatar użytkownika
hubertm
Forumowicz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 11:17
Lokalizacja: wyszków

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez krol1313 » 18 lip 2013, o 22:27

po prostu wyważyć wał trzeba
lub zaopatrzyć się w drugi wał.
Ja miałem identyczny objaw.
Poprzedni wał był źle złożony i bił od 40 km/h.
Po wymianie wału niewiadomego pochodzenia z luźnym krzyżakiem ( kwalifikujący sie do natychmiastowej wymiany) jest mega różnica. Nie ma bicia, nie trzęsie buda tylko słychać luźny krzyżak.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1490
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez Cyneq » 19 lip 2013, o 07:35

Skoro po zmianie podpory, znaczy że podpora wadliwa albo źle założona, proste.

Wał w ostateczności można wyważyć, ale to kosztowna operacja, więc wcześniej trzeba mieć w idealnym stanie:
- podporę,
- krzyżaki,
- końcówkę przesuwną

Inaczej nawet nikt nie będzie chciał tego wyważać, bo i po co?
Cyneq
Forumowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 10:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez memberofhs » 21 sie 2013, o 12:28

Koledzy, mam podobny problem, ale dałem **** i nie porobiłem znaków :cry: . Człowiek uczy się całe życie.. Poskładałem wał na nowych krzyżakach, przegubie elastycznym i podporze, do 40 km/h jest ok, 42-45-50 km/h czuć wyraźne wibracje budą. Wcześniej nie było raczej luzów na krzyżakach, lecz podpora była rozwulkanizowana (osobno guma z łożyskiem - choć to luzów nie miało, było jak nowe i osobno metalowa obudowa). Profilaktycznie i zapobiegawczo wymieniłem krzyżaki.. no i porobiło się. Szukałem znaków wg książki, na wale znaleźć nie mogę. Może ktoś COKOLWIEK mi pomóc? :cry: Albo pomóc poskładać to do porządku odpłatnie, jeśli ktoś z okolic jest? Ostatecznie mam opcję dać wyważać wał do Mysłowic za 200 zł, co nie jest nawet pewne, że pomoże. Pomóżcie koledzy, bo nie wiem co robić. Kupić nowy wał? Ma ktoś na sprzedaż? Mam Fiata z 90 roku, silnik poloneza, skrzynia V. Proszę o pomoc:-(.
memberofhs
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 mar 2013, o 13:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez arnold » 21 sie 2013, o 21:49

Spróbuj znaleźć dobre ustawienie. Masz praktycznie 4 opcje ustawienia elementów. I trochę irytacji z demontażem i montażem.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4405
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez memberofhs » 21 sie 2013, o 23:06

Może mi kolega powiedzieć, gdzie i jak to ustawić? Wiem, że można przód z tyłem ustawiać na środkowym krzyżaku, to daje dwie możliwości. Gdzie pozostałych dwóch szukać?
memberofhs
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 mar 2013, o 13:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez krol1313 » 22 sie 2013, o 12:36

taniej i mniej nerwowo wyjdzie kupić wał ze szrotu z poloneza, lub jakiegoś parcha co stoi na podwórku i wymienić krzyżaki. Wszędzie jest napisane aby oddać wał do wyważenia.....
są więc dwie możliwości:
nie cudować z tym i go po kilka razy rozbierać, tylko zawieźć na wyważenie lub
kupić drugi kompletny wał za grosze i cieszyć się bezproblemową eksploatacją.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1490
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez arnold » 22 sie 2013, o 13:15

no tak w sumie drugi krzyżak nie bardzo ma tutaj coś do gadania. Lepiej unieść tył zabezpieczyć auto i zobaczyć co nie gra. Może to zły montaż.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4405
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: BICIE WAŁU NAPĘDOWEGO

Postprzez memberofhs » 22 sie 2013, o 20:19

Szlag mnie trafia już z tym paździerzem. Żadne auto nie dało się mi tak we znaki przez lata jak ten szrot przez pół roku :evil: . Chciałbym podziałać coś z tym wałem, bowiem na psu wobec tego wymiana tych krzyżaków i podpory. Muszę cudować dalej, może któryś z kolegów aby wpadnie na pomysł gdzie i jak spinać/rozpinać wał, gdzie cokolwiek może mieć znaczenie.
memberofhs
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 mar 2013, o 13:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Następna strona

Powrót do UKŁAD NAPĘDOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość