Strona 1 z 1

Porada: Odpowierzanie i regulacja sprzęgła hydraulicznego.

PostNapisane: 7 lis 2012, o 15:41
przez arnold
To trzeba robić we dwóch niestety lub stety. (Może lepiej we dwóch :)) Chyba że masz odpowiednie przygotowanie i jest Ci to nie obce.

Niektórzy zauważyli że przy pustym układzie pedał sprzęgła ucieka w podłogę i jest to zupełnie normalne. Przy pedale jest twz. sprężyna wspomagająca wyłączanie, żeby było łatwiej. Ona ściąga pedał do podłogi.

Żeby odpowietrzyć układ na przelew należy podciągnąć pedał do samej góry, wtedy tłok w pompie jest w ułożeniu spoczynkowym i otwarty jest przelot ze zbiornika do reszty układu. Wraz z odpowietrzaniem pedał sprzęgła zaczyna zachowywać się normalnie. ODPOWIETRZAMY JAK HAMULCE. Ale zanim to nastąpi należy go ręcznie odciągać do góry. Gdy wszystko będzie bez powietrza wtedy nacisk płynu równoważy wcześniej wspomnianą sprężynę i mała sprężynka powrotna może trzymać pedał u góry.

Proszę pamiętać że należy także regulować skok jałowy pedału sprzęgła, ale o tym za chwile.

Re: Porada: Odpowierzanie sprzęgła hydraulicznego.

PostNapisane: 7 lis 2012, o 16:05
przez Marcin125p
arnold napisał(a):To trzeba robić we dwóch niestety lub stety...

Jestem żywym dowodem na to, że można odpowietrzać każdy układ hydrauliczny we Fiacie samemu. O! :)

Re: Porada: Odpowierzanie sprzęgła hydraulicznego.

PostNapisane: 7 lis 2012, o 16:09
przez Frycoo
@Marcin125p - nie tylko we Fiacie, ale w każdym innym aucie - wymaga to jednak albo odpowiedniego sprzętu, albo dużo czasu i samozaparcia :)

Re: Porada: Odpowierzanie sprzęgła hydraulicznego.

PostNapisane: 7 lis 2012, o 16:11
przez Marcin125p
U mnie tylko samozaparcie występuje :D

Regulacja sprzęgła.

PostNapisane: 5 mar 2017, o 15:28
przez arnold
Spamujecie :P Dużo płynu może upłynąć zanim samemu się zrobi, ale można ;) Kwestią jest to że pedał wpada do podłogi jeśli układ jest pusty i nie ma przelotu ze zbiornika do sekcji pompy wtedy :D Jeśli masz odpowiednie przygotowanie to można to robić samemu normalnie ;)

Aha i jeśli pedał nie wraca do położenia spoczynkowego zbyt ochoczo to z reguły trzeba się szykować na naprawę któregoś z elementów.


Regulacja skoku jałowego:
Teoria:
Jest to praktycznie odległość pomiędzy łożyskiem wciskowym, a łapkami (słoneczkiem) docisku. Przekłada się na skok pedału który nie wywołuje żadnej reakcji.
Praktyka:
We fiacie odległość łożyska od łapek wynosi 2mm. Oczywiście zespół sprzęgła jest tak zakryty że jest to nie do stwierdzenia i dlatego jest sposób.

1.Zdejmujemy sprężynę powrotną z łapy sprzęgła. I upewniamy się że pedał jest w stanie spoczynku.
2. Korzystając z nakrętki regulacyjnej przy wysprzęgliku po odkręceniu kontry, ustalamy luz na 5mm pomiędzy łapą, a nakrętką. Dlatego zdejmujemy sprężynę, żeby w ten sposób można było to zobaczyć. Te 5mm odpowiada wyżej wspomnianym 2mm pomiędzy dociskiem, a łożyskiem.
3. Zabezpieczamy nakrętki i jeszcze raz patrzymy na ten luz.
4. Zakładamy sprężynę powrotną (jeśli jej nie ma to dobrze jest dobrać coś odpowiedniego). Sprężyna ta dociska łapę do nakrętki, a odsuwa ją od sprzęgła.
5. Sprawdzamy kontrolnie czy wszystko działa.

Regulację tą należy przeprowadzać ze względu na zużywanie się sprzęgła. Unikniemy dzięki temu ewentualnych poślizgów spowodowanych stałą współpracą łożyska z dociskiem.