Witaj ! Anonimowy

Koła ocierają o sprężynę

Koła ocierają o sprężynę

Postprzez IMPORT » 22 lut 2012, o 21:16

KR2YCHO napisał(a):Witam.
Sprawa wygląda tak że gdy jakiś czas temu wymieniałem przekładnie w fiacie to zauważyłem że gdy auto jest podniesione z przodu tak że jedno i drugie koło jest w górze to podczas skręcania w prawo (z tego co pamiętam) jedno koło (opona) przycierała o sprężynę... czy to jest normalne jak auto jest podniesione ? czy coś jest nie tak i trzeba to poprawić ?

Proszę o pomoc.


Tailgunner napisał(a):Na seryjnych felgach nie powinno to raczej mieć miejsca. Dołóż po jednym 5mm dystansie, albo sprawdź ustawienia kątów, bo jeśli jedno koło przyciera a drugie nie to coś tu śmierdzi ;p


KR2YCHO napisał(a):Ok dzięki za radę Tailgunner pobawię się z tym...

Z tego co pamiętam (albo mi się zdawało) to jak podnosiłem auto to tak jakby jedno koło było wyżej a drugie niżej... możliwe że ktoś kiedyś w ramach oszczędności założył krótszą (lub dłuższą) sprężynę do jednego koła i czy to może być również tego przyczyna ?
(nie pamiętam czy opona przycierała przy kole z dłuższą sprężyną czy tą krótszą... ale jeżeli to istotne to podniosę auto i to sprawdzę.

Czyli rozumiem że nawet jak auto jest podniesione, to koła nie mają prawa o nic obcierać ?


Tailgunner napisał(a):
KR2YCHO napisał(a):założył krótszą (lub dłuższą) sprężynę do jednego koła i czy to może być również tego przyczyna ?


to przyczyną nie jest. Jeżeli na PODNIESIONYM aucie koła są nierówno to wskazywałoby na to że jeden amor jest krótszy albo nie odbija do końca - może jest krzywy ?

jeżeli auto stoi zaś krzywo to wina sprężyn. Jeżeli ktoś się z tym bawił i nie starczyło mu nerwów żeby założyć sprężyne to mógł ją przyciąć; Sam tak zrobiłem, tylko że obie po równo :)

Poza tym jeżeli koła nie obcierają za mocno, tzn. da się ręką obrócić koło to nie przejmowałbym się tym. Ważne żeby nic nie obcierało gdy auto stoi.


PrezesGT napisał(a):A jakie masz felgi oryginalne czy jakieś inne?


arnold napisał(a):U mnie na felach z Plusa tak się dzieje.


KR2YCHO napisał(a):Oryginalne, to sie dzieje na oryginalnych felgach Fiata 125p, wiec jak powiedział Tailgunner albo spreżyna za długa, albo amortyzator nie odbija do konca.


Marcin125p napisał(a):Ale oryginalne 4,5" czy 5"?


arnold napisał(a):Krzycho jaki rozmiar opon?
W Fiacie przez dwuwachaczowe zawieszenie naturalne jest że jak auto się podnosi to koło się zbliża do sprzęzyny. Jakby amortyzator miałby za krótki skok to właśnie tego nie byłoby.
Jeśli miałbyś jedną sprężynę dłuższa to auto krzywo stałoby jak mówi Tailgunner. Zobacz czy nie ociera gdy jest na ziemi.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


KR2YCHO napisał(a):Sory nie sledzilem tematu i nie spodziewalem sie ze cos w nim jeszcze sie pojawi.
Wiec tak wtedy mialem opony 165 15-stki i tak sie dzialo. Teraz mam zamontowane 175, jak auto stoi to nic nie ociera i na 165 i na 175.

Nie rozumiem oryginalne 4,5 czy 5... jak moge to sprawdzic ?


Marcin125p napisał(a):Myślałem że masz ori felung. Chodziło o szerokość fegi. Ale jak masz 15" to wiadomo że nie ori i wyjaśniło się o co kaman. Po prostu miałeś fele z jakiejś przednionapędówki o ET większym niż 40, dlatego ocierało
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Powrót do ZAWIESZENIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość