Witaj ! Anonimowy

Problem z zawieszeniem

Problem z zawieszeniem

Postprzez IMPORT » 22 lut 2012, o 20:17

kubon1 napisał(a):Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Otóż mam fiacika 1987 1,5 z przebiegiem 47000, który należał do babci mojej koleżanki, fiacik śmigał bez problemu odpalał nawet po roku stania i wszystko było dobrze aż do czasu. Pewnego dnia gdy ruszałem z pracy okazało się że fiacik strasznie ściąga na prawą stronę. Co więcej podczas hamowania słychać było stukot i kierownica i koła się po tym dźwięku prostowały. Co się mogło stać? Oraz czy możecie mi polecić jakiś tani warsztat w okolicach warszawy bądź w warszawie? byłem w paru serwisach ale nie chcą sie tego podjąć. Bardzo proszę o pomoc, bo szkoda żeby fiacik zgnił pod blokiem.
serdecznie pozdrawiam i czekam na odp.


utasbistositas napisał(a):Witaj, skoro dzieje się to przy hamowaniu, to najprawdopodobniej tarcze hamulcowe mogą być zwichrowane. Po prostu sprawdź tarcze hamulcowe czy nie maja bicia. A jeśli chodzi o ściąganie na prawą stronę, to znów może to być wina hamulców. Może być tak, że prawy hamulec działa silniej niż prawy. Sprawdź, czy hamulce nie są zapowietrzone. Jeśli są odpowietrz układ. Pozdrawiam

Dodane po 1 minutach:

Prawa strona działa silniej niż lewa, tak miało być. Sorki


kubon1 napisał(a):dzieje sie to podczas jazdy, a przy hamowaniu jest dosc glosny stuk, wydaje sie ze przy hamowaniu hamulec prostuje kolo...w czasie jazdy sciaga bardzo na prawo


Tailgunner napisał(a):Po prostu trzeba zdjąć koła i popatrzeć co tam sie dzieje :) Szkoda nawet po warsztatach jeździć


Olo napisał(a):Jak słychac stukot, auto sciąga to optował bym, że masz wywalone wachacze. Podczas hamowania auto się prostuje siłą (nie chce wyjśc na głąba, tu trzeba wstawic jakies mądre słowo) masy x prędkośc. Coś na zasadzie pocisku. Podnieś przód, oprzyj auto na kobyłkach (ew cegłach jak nie masz) i zrób przegląd zawiasu. Obejrzyj zwrotnice, wachacze, łożyska piast, końcówki, bycze jaja.... Jeśli się troszkę nie wyznajesz na tym, podjedź na stację diagnostyczną. 25 PLN i gośc Ci wypisze co i jak. Pod warunkiem, że masz podbity dowód nie wcześniej jak miesiąc temu ;-)


kubon1 napisał(a):no wlasnie niestety przeglad skonczyl sie miesiac temu a ja o mechanice nie mam zielonego pojecia, czy znacie jakiegos w miare taniego speca w okolicach warszawy?


jarzy napisał(a):Nie za bardzo rozumiem, co ma znaczyć że "hamulec prostuje koło", ale....
jak piszesz, że zdarzało się, że auto stało czasami i rok to po pierwsze zajrzałbym do hamulców. To bolączka fiatów, że zacierają się zaciski.
Jeżeli w czasie hamowania słychać stuk, to może klocek na siłę przesuwa się się do tarczy i przy niej już zostaje. Potem hamulec trzyma i ściąga w którąś stronę.
Sprawdź czy nie grzeje się felga.
Trza rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć.
A dobry spec w okolicach Wawy?
Słyszałem, że OLO trochę tam mechanikuje :-)


Olo napisał(a):
jarzy napisał(a):Słyszałem, że OLO trochę tam mechanikuje :-)


Ja???? Ja się nie znaju. :shaking2: Ja nie mechanik - ja rusznikarz ;-)

Tak na poważnie, to kiedyś to z chęcią bym pomógł, dziś nie mam czasu nawet na sen - Beny może potwierdzić...

kubon1 - Jeśli Ci się nie spieszy, to zaczekaj do soboty, zgadam się z Benym, może coś wymyślimy, ale nie obiecuję....


kubon1 napisał(a):dzieki za wszystkie odpowiedzi. absolutnie mi sie nie spieszy, wiec bede czekal cierpliwie. dzieki za interesowanie,pozdrawiam


Olo napisał(a):Heya! Ciągle brak czasu.. Musisz zaczekać jeszcze parę dni.. Przykro mi ale moja praca nie ma ustalonych godzin... Jesteśmy w kontakcie na forum.


beny napisał(a):potwierdzam, Olo zawalony robota, ale jak wyhaczy wolna chwile to wpadniemy, rozbierzemy, zlozymy i jeszcze zostana czesci na potem ;D


kubon1 napisał(a):spoko, bede czekal na sygnal:)


Toobies napisał(a):Również mam problem ze stukiem w zawieszeniu, najprawdopodobniej z tyłu. Jest to pojedynczy stuk podczas zatrzymania auta całkowicie w miejscu. Ten stuk się pojawia w momencie gdy siła bezwładności szarpnie autem z powodu całkowitego zatrzymania się. Proszę o pomoc, co to może być? Nie chciałbym dać się wrobić w dodatkowe wymiany u mechanika a na naprawach się za bardzo nie znam. dzięki


Tailgunner napisał(a):albo coś niedokręcone albo jakaś tulejka gumowa do wymiany
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Powrót do ZAWIESZENIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość