Witaj ! Anonimowy

klamoty do poszerzenia

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez Kantman » 16 sty 2013, o 19:53

Najprostszym rozwiązaniem na poszerzenie jest dorobienie dystansów 30mm u tokarza.
Nie bawisz się z przekładką zawiechy , szkoda czasu :D
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 926
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 16 sty 2013, o 20:19

arnold napisał(a):Nie nikt tego nie robił bo to jest:
1. jest niebezpieczne
2. Wpływa na geometrię czyli jest niebezpieczne
3 jest niebezpieczne czyli głupie
ingerujesz w wahacz który może nie wytrzymać (przenosi on prawie 100% ciężaru samochodu na zwrotnicę)
Lepiej zastosuj negatyw bez jak w formule 1.

Ad 1 Dla czego jest niebezpieczne ?
Ad 2 Wiem że wtedy są róże długości wahacza dolnego i górnego ale koło stoi prawidłowo względem końcówek ,czyli ma prawidłowe pochylenie i wyprzedzenie osi skrętu . Wiec co tu jest niebezpieczne ?
Ad 3 Jest niebezpieczne bo nikt tego nie robił ? Czy niebezpieczne bo głupie ? A co w tym głupiego ? Przespawać mocowania w budzie czy przespawać wahacz . Jaka różnica w wytrzymałości co było spawane, spaw to spaw .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez runio » 16 sty 2013, o 20:36

Chcesz przespawać tylko przednie ucho wahacza (rezygnując z współosiowości tulejek) czy oba?
Tak czy inaczej, nie wsiadłbym do tak przerobionego auta.
runio
Forumowicz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 13:19
Lokalizacja: Kielce

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 16 sty 2013, o 21:19

runio napisał(a):Chcesz przespawać tylko przednie ucho wahacza (rezygnując z współosiowości tulejek) czy oba?
Tak czy inaczej, nie wsiadłbym do tak przerobionego auta.

Nie Stary , nie zrozumiałeś mnie . Tulejki górnego wahacza zostają na swoim miejscu . Nic w nadwoziu nie będzie przespawywane .
Górny wahacz będzie wydłużony o 30 mm metodą zespawania dwóch wahaczy odpowiednio uciętych i zespawanych w całość .
Cały mój "myk" polega na tym że zamiast spawać górne mocowania tulei wahacza chcę wydłużyć górny wahacz .
Tylko mam dylemat o ile statycznie geometria będzie poprawna to nie wiem na ile się zmienia kąt pochylenia koła przy maksymalnym ugięciu .
Stąd moje pytanie czy ktoś to robił i jak to się sprawdza w praktyce . Teoretycznie to sobie obliczyłem i wiem jakie są obciążenia statyczne i dynamiczne bo mam w tym doświadczenie .
Chodzi mi o to czy ktoś robił coś takiego i jakie były wyniki prób drogowych .
Za odpowiedzi nie poparte doświadczeniem lub solidną teorią serdecznie dziękuję !
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1025
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 16 sty 2013, o 21:26

Właśnie rozbija mi się o te spawanie. To jest niebezpieczne i kształt może nie być taki jak powinien. A co do dystansów to tylko cierpi zawieszenie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4405
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bing17 » 16 sty 2013, o 21:40

Dlaczego spawany wahacz jest niebezpieczny ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2936
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 16 sty 2013, o 21:58

Bo przegrzewasz materiał. Bo zrobisz spaw akurat w miejscu w którym nie powinien być itd.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4405
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bing17 » 16 sty 2013, o 22:00

Wszystkie BMW z PUZ DT latają ze spawanymi wahaczami, gdzie dochodzi przyczepny kapeć, poliuretan, gwint itd. poza tym ogromne przeciążenia i jakoś nic nie klęka. Poldek VR6 też ma i żyje.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2936
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 16 sty 2013, o 22:06

To może żależy jak. Ale ciąc w poprzek i kłaś lagę to ja dziękuje. Czy to TIG czy gaz czy cokolwiek.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4405
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bing17 » 16 sty 2013, o 22:07

Dobrze, ja też jestem przeciwny obsmarkanym wahaczom, ale to myślałem że z góry jest założone że w grę nie wchodzi druciarstwo na kolanie.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2936
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do ZAWIESZENIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość