Witaj ! Anonimowy

Swap na Lukasy ktos robil?

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Popielaty » 20 mar 2012, o 22:56

Dokładnie. Co do płyty mocującej to minimalnie się chyba różni od tej z osobówki bo dalej są te otwory na jarzmo nie? No najlepiej jest przerzucić zwrotnicę, bo żeby zmienić płytę trzeba ściągnąć piastę tak?
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2015
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez kuba9449 » 21 mar 2012, o 08:38

Po co wrzucac pompe z wiekszym tloczkiem? Myslalem ze zalezy wam na poprawie hamowania.
kuba9449
Forumowicz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 07:52
Lokalizacja: Białystok

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Ujban » 21 mar 2012, o 09:54

Popielaty napisał(a):No najlepiej jest przerzucić zwrotnicę, bo żeby zmienić płytę trzeba ściągnąć piastę tak?


Dokładnie
Avatar użytkownika
Ujban
Forumowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 10:49
Lokalizacja: Wiewiórów

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Popielaty » 21 mar 2012, o 12:21

kuba9449 napisał(a):Po co wrzucac pompe z wiekszym tloczkiem? Myslalem ze zalezy wam na poprawie hamowania.

Jak to, przecież pompa z większym tłoczkiem lepiej będzie pompować niż z mniejszym. Skok pedału się zmniejszy a tłoczek z większą siłą będzie tłoczył płyn do przewodów. Do tego lepiej działające Lucasy szybciej się zacisną i bezpieczeństwo na drodze się zwiększy.
No to ujban najlepiej tutaj mówi, bo jeśli by ściągać piastę to wypadałoby zmienić łożyska od razu. Jeśli Polonez nie ma zajechanych łożysk to można w całości przerzucić zwrotnice wymieniając jedynie klocki, tarczę i ew. gumki na tłoczkach. Proste rozwiązanie polepszenia hamulców w 125p. Niestety z tyłem nic się nie da zrobić. O bębnach nie ma mowy, bo Fiat musi być na 4 tarczach. Zapiekające się tłoczki i trzymające klocki to zmora, zwłaszcza że z tyłu jest korektor siły hamowania i zmniejsza ciśnienie płynu na tylnych zaciskach. Może ta większa pompa ciut polepszy pracę tych tłoczków, ale chyba lepiej by było zmienić korektor na ten od Lucasa bo jest prostszy w działaniu. A same zaciski dobrze złożyć tłoczki i cylinderki wypolerować, gumki wymienić pastą do tłoczków posmarować i tak za każdą wymianą klocków :D Ujban jak coś źle mówie popraw, bo to wiedza z tego co czytałem na innych forach.
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2015
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Ujban » 21 mar 2012, o 16:52

Popielaty dobrze mówisz
Bing twierdzi że lepszy jest smar miedziowy od pasty do tłoczków
Avatar użytkownika
Ujban
Forumowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 10:49
Lokalizacja: Wiewiórów

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Popielaty » 21 mar 2012, o 17:11

A czy smar miedziowy nie będzie się gryzł z płynem hamulcowym? Pastę płyn hamulcowy wyżre, przynajmniej tak napisali na pudełku.
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2015
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez arnold » 21 mar 2012, o 20:52

No ten smar miedziowy tam nie jest dobrym pomysłem :P Przede wszystkim nie miesza się tak dobrze z płynem i do tego bardziej klei niż smaruje.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4407
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Marcin125p » 21 mar 2012, o 20:57

Smar miedziowy jest dobry....do posmarowania ślizgów w zaciskach, ale nie tłoczków.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4555
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez arnold » 21 mar 2012, o 21:06

Dokładnie. Aha i sprawdzone na Uno, że dobrze jest posmarować cały klocek od tyłu (lub tylko miejsce styku klocka z zaciskiem) smarem miedziowym. Przestaje piskać.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4407
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez kuba9449 » 22 mar 2012, o 12:30

Im większy tłoczek w pompie tym skok pedału mniejszy i trzeba używać większej siły do naciskania czyli przy takim samym nacisku hamowanie się osłabia.
kuba9449
Forumowicz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 07:52
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HAMULCE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość