Witaj ! Anonimowy

"Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pytamy!

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez OTRO » 14 maja 2018, o 12:31

jacekes napisał(a):Nie.

Ona w ogóle w 9d działa tak, że podczas normalnej pracy na oba styki żarówki podawane jest +12V - jedno normalnie po stacyjce z zasilania całych zegarów, a drugie ze środka gwiazdy uzwojeń alternatora. Jak alternator nie ładuje, to na środku gwiazdy jest powiedzmy że masa, wtedy żarówka świeci.

Dzięki ,zastanawiałem się jak to oni zrobili ... teraz już wiem .
Chyba rozwiązałem problem z jarząca się kontrolka ładowania , po prostu podłączyłem dmuchawę pod bezpiecznik oświetlenia licznika ...
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2095
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez jacekes » 14 maja 2018, o 18:11

No właśnie z metody działania tej kontrolki bierze się jej żarzenie.
Ze środka gwiazdy masz nieobciążone napięcie, tylko do kontrolki.
A po stacyjce jest podpiętych pełno gratów - światła stop, dmuchawa, kierunkowskazy itp. - są spadki napięcia -> różnica potencjałów na żarówce i żarzenie.

Ja jak miałem 9d w pomarańczowym fiacie, żarzenie i spadki napięcia rozwiązałem przełączając światła stopu na osobny przewód. Później kierunki też na osobny przewód. Oba prosto ze skrzynki bezpieczników.

edit:
Ale zaraz, dmuchawę pod bezpiecznik oświetlenia licznika? Czyli pod pozycyjne? Możesz włączyć nawiew bez przekręcenia stacyjki? To chyba nie jest dobry pomysł...
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1237
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez OTRO » 14 maja 2018, o 19:27

jacekes napisał(a):Ja jak miałem 9d w pomarańczowym fiacie, żarzenie i spadki napięcia rozwiązałem przełączając światła stopu na osobny przewód. Później kierunki też na osobny przewód. Oba prosto ze skrzynki bezpieczników.

Przy ostatnich modyfikacjach wiązki elektrycznej to zrobiłem ale nie powodu jarzącej się kontrolki ładowania a ogromnego spadku napięcia jak wciśnąłem stop , do tego stopnia że przerywacz nie chciał się włączyć ...
Raz chciałem podłączyć pompe EP500 bezpośrednio po zapłonie ,szybko się wycofałem się tego pomysłu bo kontrolki zaczęły delikatnie przygasać w rytm pompy paliwa :shock:
Tamtą sobotę , założyłem alternator z caro plusa to jarzenie kontrolki na światłach mijania , długich zniknęło . Nawet zauważyłem że światła długie się poprawiły .
jacekes napisał(a):edit:
Ale zaraz, dmuchawę pod bezpiecznik oświetlenia licznika? Czyli pod pozycyjne? Możesz włączyć nawiew bez przekręcenia stacyjki? To chyba nie jest dobry pomysł...

Nie ,dopiero pozycji zapłon mogę włączyć .Dmuchawa jest podłączona pod bezpiecznik który jest podłączone zasilanie kontrolek oleju , paliwa ,ładowania ,obrotomierza ...
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2095
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Bonifacy » 15 maja 2018, o 10:03

Panowie, takie pytanie, czy da się wyjąć most razem z wałem? W sensie żeby odkręcić wał od skrzyni, odkręcić podporę i mocowania mostu do nadwozia oczywiście, i wyjechać spod samochodu całym zestawem most + wał. Pytam, bo ktoś przede mną obmielił na okrągło nakrętki mocujące wał do mostu, i ciężko je teraz odkręcić, wolałbym to zrobić na wyjętym już moście.

I drugi temat, czy spotkaliście się może z końcówkami drążków (i drążkiem środkowym) z kalamitkami? Główki duże, są napisy Krosno, czy to oryginał od jakiegoś starego DFa albo eksporta czy regenerowane dawno temu? Zastanawiam się, czy wrzucić te, czy współczesnej produkcji RTSy (dużo ludzi poleca).

I jeszcze jedno ;) Co sądzicie na temat zastosowania takiego modułu do Fiata (silnika AB, zapłon elektroniczny)?
https://autowanda.pl/czesc/jednostka-st ... 32&typ=2i7
Oczywiście to by wymagało zmiany kostek, ale ponad 25 letnie GL-118 do bezawaryjnych nie należą, stąd pomysł na wrzucenie czegoś lepszej jakości.

Dzięki za odpowiedzi!
Bonifacy
Forumowicz
 
Posty: 126
Dołączył(a): 12 sie 2016, o 10:45
Lokalizacja: Bydgoszcz, Wrocław

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Kantman » 15 maja 2018, o 21:04

Bonifacy napisał(a):Panowie, takie pytanie, czy da się wyjąć most razem z wałem? W sensie żeby odkręcić wał od skrzyni, odkręcić podporę i mocowania mostu do nadwozia oczywiście, i wyjechać spod samochodu całym zestawem most + wał. Pytam, bo ktoś przede mną obmielił na okrągło nakrętki mocujące wał do mostu, i ciężko je teraz odkręcić, wolałbym to zrobić na wyjętym już moście.

I drugi temat, czy spotkaliście się może z końcówkami drążków (i drążkiem środkowym) z kalamitkami? Główki duże, są napisy Krosno, czy to oryginał od jakiegoś starego DFa albo eksporta czy regenerowane dawno temu? Zastanawiam się, czy wrzucić te, czy współczesnej produkcji RTSy (dużo ludzi poleca).

I jeszcze jedno ;) Co sądzicie na temat zastosowania takiego modułu do Fiata (silnika AB, zapłon elektroniczny)?
https://autowanda.pl/czesc/jednostka-st ... 32&typ=2i7
Oczywiście to by wymagało zmiany kostek, ale ponad 25 letnie GL-118 do bezawaryjnych nie należą, stąd pomysł na wrzucenie czegoś lepszej jakości.

Dzięki za odpowiedzi!

A to nie lepiej jak obetniesz śruby diaksem?
Teoretycznie da się tak zrobić, ale musisz odkręcić resory, bo most siedzi na nich i ciężko Ci będzie balansować mostem na boki razem z wałem.
Co do końcówek to spotkałem się z oryginałem krosno ze śrubkami, gdzie potem wkręcasz kalamitki.
Mam nawet taki nowy zestaw końcówek. Ale to stara produkcja pewnie z lat 70-tych.
Ja bym zakładał współczesną produkcję, tylko broń boże nie Mototechnika, bo słabe są.
A co do modułu, to się nie wypowiem bo nie wiem ;)
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Michał.U » 15 maja 2018, o 21:54

Jakiej długości powinny być śruby do przykrecenia felg OZ route R13 5j? Od stalówek pod kapsle będą za krótkie?
Avatar użytkownika
Michał.U
Forumowicz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 15 wrz 2015, o 18:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez krol1313 » 15 maja 2018, o 22:49

Michał.U napisał(a):Jakiej długości powinny być śruby do przykrecenia felg OZ route R13 5j? Od stalówek pod kapsle będą za krótkie?


Dokładnie.
36mm układ bendix czyli 4x tarcze hamulcowe.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1498
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Pavciu » 16 maja 2018, o 07:23

Cześć.

Jaki jest numer części dla wkładu szklanego filtra paliwa?
Klasyk 73.
Pavciu

FIAT 125PZ Zastawa '73
Avatar użytkownika
Pavciu
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lip 2017, o 20:29
Lokalizacja: Wrocław i Ohrid

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez Michał.U » 16 maja 2018, o 18:29

krol1313 napisał(a):
Michał.U napisał(a):Jakiej długości powinny być śruby do przykrecenia felg OZ route R13 5j? Od stalówek pod kapsle będą za krótkie?


Dokładnie.
36mm układ bendix czyli 4x tarcze hamulcowe.


Szczerze to nie rozumiem drugiej części odpowiedzi. 36 mm to długość samego gwintu do stożka czy całej?
Avatar użytkownika
Michał.U
Forumowicz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 15 wrz 2015, o 18:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania. Tu pyta

Postprzez OTRO » 18 maja 2018, o 19:25

Z jakiego materiału najlpiej dorobić ośkę do zawiasu ? Udało mi się bez problemu wybić ,myślałem że trzonek od zaworu będzie idealny ale nie ... jakby był ciut grubszy.
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2095
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do "Dziś pytanie, dziś odpowiedź"- szybkie pytania.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość